-->

potpetpotpet.....

Tumblr_m9knq7i2hd1rs48gqo1_500_large
anak dara tercekik halkum..
assalamualaikum..hehe

okey sebenarnya dari 30.08 aku nak update blog nie..tapi tak sempat ,so terpaksa update hari ni,sebab hari nie kita free..tak kemana mana..okey nie nak konsi cerita pada hari hari khamis lepas..30.08 laa..hehe ceteka cetekaa..hari tu hari apa?haa khamis laa..okey hari tu lah birthday momo..masa tu lah start trial,,paper pertama reka cipta (rc)..senang tak jawap?haha..soalan mana yang senang kan?lahai..boleh laa,yang penting aku tak tinggal kan satu soalan,walaupon dia minta jawap soalan no 18 atau 19..pelik?haha aku memang macam nie..arahan soalan kat depat tu tak pernah aku baca.. --' okey,petang tu kitaorang semua rancang nak datang rumah cikgu,,cikgu siap masak-masak lagi..aku dah rasa lega gila diorang tak baling tepung masa balik sekolah tuu..balik dengan aman,tak kotor..auchh ;) okey petang tu hujan renyai2..gerimis lahh..tapi ada tempat tak hujan ada tempat hujan..kuasa tuhan,,unik kan?..okey rumah 1st kumpul kat rumah yani,then terus gerak rumah cikgu suryani then baru pergi rumah cikgu norzizah..balik dari rumah cikgu nazizah masa tu hujan gerimis..niena dengan yan lah nie plan..serius aku tak syak apa apa langsung..diorang soh gerak dulu,okey gerak laa dengan buda-2 lain..aku masa tu saja je bawa moto slow,,maklum jalan licin..okey then tetiba masa tengah tengah bawa motor tu nina dengan yan boleh baling tepung..lahai kejam gila !! --' aku bawa mida.dah mida kat belakang ketawa macam pontianak..haha baju aku abis lah putih putih,,dah la tengah gerimis..haha then mida suruh stop,dia nak bawa aku..okey je laa,lagi pon boleh aku bersih bersih kan baju..kitaorang masa tu dah kene tinggal jauh,sebab berhenti tadi..haha aku tak sangka mida boleh kejar nina dengan yan kat depan,,jahat betul..dia memang sengaja nak kene kan aku..okey fine redha je laa..haha masa tu memang aku ketawa memang gila gila..happy tau,,haha tapi kesian kat mida,diorang baling kat aku terkena sekali kat mida.haha tu yang best tu..sebenarnya semua kena..tapi tak seteruk aku kena..moto aku dah boleh masuk kuali goreng kot..haha then hantar mida balik..kat rumah mida aku basuh moto..apa pon terima kasih gila gila kat korang semua..haha sayang korang..okey then malam tu kan malam 31 ogos..kat tempat aku ada buat sambutan,ehh aku kena baca sajak tau..kau ado..haha semagat merdeka aku baca je laa..okey masa kat tempat tu ada orang yang kurang siuman tau..aku tak tau lah nak cakap macam mana..menakut kan pon ada..mana taknya kalau dok sebok follow aku,pandang aku lain macam gila..err meremang kot bulu roma aku..shit! maklum aku nie memang takut kalau orang macam tu..kalau aku takut satu je aku buat..bulatkan mata then marah dia..--' aku marah tau tak apa dia buat,,ketawa..cis! tak ada perasaan..haishhh sebelum tu teringat plak petang tu aku otw nak pergi rumah yani..aku bawa motor sorang sorang.yang lain bawa moto laju kat depan,aku malas nak bawa laju laju..jaga keselamatan..cehh haha,,then tetiba je ada satu moto nie follow aku dari belakang..lahai nie seram nie..kalau follow lantang la sittu tapi jadi masalh bila dia macam nak langgar aku dari belakang..choi! bodoh betul laa mamat nie..then dia pergi kat sebelah aku,,aku pandang je lahh ..mamat tu kenyit mata then buat macam orang errr..seram doh seram..aku bawa moto lagu laju..dia kejar..bangsat laa,dah tengah takut nie..buda buda kat depan semua..tapi madu aku ada kat belang..mamat tu still kejar aku,,dia ketepi aku je mula lah aku marah nie..haha rasa kalau aku cerita kat depan depan korang ketawa kot..gila lawak muka aku..aku tau --' mamat tu terkejut tengok aku marah terus bla ar dia..haishh..menyusahkan..

31/08
hari tu birthday mira,,kita punya cousin..tak payah hadiah-2 ea..aku je tak dapat..haha --'okey masa nie lah bella kena tahan msuk wad sebab malam semalam teruk juga lah pernafasan bella..bella semput..haishh kesian adik aku nie..okey petang tu aku dengan buda yang lain pergi open haouse rumah rozy then terus ke pontian rumah cikgu rahayu,memang aku tak dapat lepak lama..sampai sampai makan then terus gerak..masa tu aku naik motor ngan fara..maklum fara ada lesen so boleh la bawa aku..hehe kita tak ada,,nak amik memang malas! okey aku tak tau lah kalau ada yang kutuk belakang aku..tau lah,,aku dah la datang lambat,then makan makan terus balik..ehh aku bukan terus balik tau..ada banyak tempat lagi aku nak pergi..so terpaksa lah aku dengan fara gerak awal..then masa aku keluar dari rumah cikgu aku nak cakap ni laa,aku memang sakit hati gila..sapa yang baca then terasa bagus laa..tapi nie buda laki lahh..dude mulut jaga lah..aku cakap tak maaf kan,memang tak maafkan tau :) aku diam kau diam lah..tak payah nak kutuk nie lah tu la..okey :) then masa nak naik moto tu kau tegur fara,"eh fara market la kau punya helmet" fara just senyum je tak cakap apa..sebab masa tu dia pinjam helmet aku,,lahai aku tau lah helmet aku buruk bercalar calar..kau nak perli perli pula dah --' ehh tambi anak mutusami helmet buruk lawa tak penting kot,,yang penting aku tak kene saman mak bapak aku tak keluarkan duit then yang paling penting kalau kemalangan kepala nie dapat diselamatkan..seburuk buruk helmet penting tau bagi aku.. --'kau? asal takut jatuh saham kau kalau pakai helmet buruk..alahai,,sedih :') kan kan dah aku membebel..cis!aku paling benci orang buat aku benci kat dia...okey stop..lepas balik tu aku bebel kat atas moto,sampai panas aku nie abis..fara kat depan diam je..then teman kan fara amik gaji dia kat KFC sebab masa raya dia ada  keja sekejap..lepas tu pergi singgap elf(kedai baju) semua kat situ style korea..lama juga kitaorang kat dalam tu..tapi satu baju pon tak beli..ehh kitaorang bab bab pilih baju nie cerewet tau..haha ada yang berkenan tapi bajunya jarang,pendek..lahai,jujur lah..aku tak pandai pakai baju keluar ala ala seksi nie..sekarang lah,,sebab dah belajar sikit sikit menutup aurat.. :D alhamdullilah..okey dah penat tengok tengok,satu baju kitaorang tak berkenan terus gerak pergi hospital..tengok bella..hah..sampai rumah masa tu nak dekat pukul 8 malam ada kot..malam tu iron baju sekolah sebab esok gerak balik UTM..ehh ehh salah pula..haha kitaorang pergi UTM..ada teknik menjawap BI..hehehe

01/09
hari nie kitaorang semua gerak pergi UTM Skudai..kat johor..kitaorang dah lama tunggu time time macam nie tau..okey mula mula sampai je,,wahh jujur lah nie jujur ea..aku jakon --' rasa macam terharu gila gila gila punya lah gila bila dapat masuk kat dalam nie..tempatnya besar,bangunannya banyak..yang paling best dengan buda buda nie semua masa kat dalam bas masing masing semua tengok bangunan yang banyak banyak then cari asrama kat mana..hahaha cari mana tempat diorang belajar..ahh rasa keliru kot,banyak sangat bangunan..then semua jauh jauh..haishhhh..lagi kecewa bila tengok UTM tu masa tu kosong je..tak nampak orang lalu lalang kot.lina sebok je cakap "ala diorang cuti sem ni" ishh tak kan satu UTM nie cuti sem..bila pikir pikir hari nie kat hari sabtu..ehh UTM sabtu ahad cuti ea?hehehe..okey abaikan..bila bas berhenti,kita orang turun bas..rasa macam nak lari sana sini je..haha ya allah jakonnya aku,,bukan jakon tapi tak sabar nak masuk U..insyaallah..hehe then datang datang suruh amik breakfast..elok la,,aku pon tengah lapar :) tapi tak habis juga makan..sebab sebab,biar je lah kami je yang tahu.. okey then kitaorang masuk dewan,dok meja lagi nak depan depan..haha tak pe,asal aku dengar then paham apa penceramah cakap..dengar punya dengar,,then take note sikit sikit..ngantuk doh --' okey makan gula gula..sampai lah pukul 12 lebih kot..kitaorang dikeluarkan..rehat rehat, amik makanan kat kantin..ada kejadian lepas tu..sangat memalukan..hahaha kitaorang betul beetul masa tu lepak depat bilik kuliah..tak sangka doh dapat jumpa dengan abang abang UTM..lina cakap dia suka kat sorang senior,,ceh ceh..memang encem..tapi tengok gaya macam pemalu..dohh semuanya pemalu..jalan asyik tunduk je..haha..lepas tu rozy dengan mida pergi toilet aku dengan lina still lepak situ lagi..dok berbual tetiba sorang abang UTM nie tanya
abg UTM : korang habis pukul berapa?
lina & momo : dalam pukul 5petang kot..kenapa?
abng UTM : tak ada apa apa..*senyum..korang ada program apa nie sebenarnya?
lina&momo : program teknik menjawap spm..tak tahu ke?
abg UTM : tak tahu..hah UPSR?
lina & momo :  UPSR?tak lahh SPM..
abg UTM : ouhh SPM,ehh korang bukan tengah trial ke?
lina & momo : ha'a memang tengah trial pon..
abg UTM ; ouh okey okey..good luck ea trial :)
lina * momo : terima kasih 
abg UTM : sama sama..
lama doh tunggu rozy dengan mida..then tetiba ada sorang abang nie lalu..jalan mana kedepan tak dfengok bawah langsung..dia tak nampak kat situ ada air tumpah..aku baru nak cakap ehh air!! tapi tak sempat abang tu dah langgar..haha kelakar,abang tu macam nak jatuh..kitaorang ketawa kan je,,slow slow lah tapi..tapi pelik tau..abang tu still act cool..menyampah --' cover malu lah tu..hahahathen tak lama tu diorang pon sampai,,kitaorang terus masuk dewan tu balik..kat luar panas kat dalam sejuk pula..rasa tadi pagi macam tak sejuk..heh,tak pe laa..okey dengar dengar ceramah..kitaorang ketawa ketawa kejap je dah nak dekat pukul 5..masa tu time untuk kitaorang balik :'( alaa..rasa macam tak nak keluar dari situ..best sangat!!tu pic kat atas tu laa masa untuk kitaorang balik..sodeh bas dah sampai..arrggg nak aja jerit kat pakcik bas tu kanapa amik cepat sangat!!!!!! heh..okey masuk bas,tak nak cerita lahh..penat terus datang..pening gila kepala nie but still boleh ketawa ketawa..haha okey dah tu je nak cerita..hehe :D

kesudahannya,terima kasihlah sudi baca cerita aku yang panjang gila nie..haha :")

Tiada ulasan:

Catat Ulasan